شما اینجا هستید

    تناسب اندام » اسپا و ماساژ حرفه ای برای ورزشکاران – یک راهنمای اساسی
ماساژ

[ad_1] زمانی بود که ماساژ برای عده کمی لوکس محسوب می شد. امروزه هر شخص به دنبال آبگرم در محله ، به ویژه ورزشکاران و مربیان حرفه ای است. ماساژ نه تنها مفید به نظر می رسد بلکه برای مناسب نگه داشتن بدن و در بالاترین سطح عملکرد بسیار حیاتی است. نظرسنجی ها و مطالعات […]

[ad_1]

زمانی بود که ماساژ برای عده کمی لوکس محسوب می شد. امروزه هر شخص به دنبال آبگرم در محله ، به ویژه ورزشکاران و مربیان حرفه ای است. ماساژ نه تنها مفید به نظر می رسد بلکه برای مناسب نگه داشتن بدن و در بالاترین سطح عملکرد بسیار حیاتی است. نظرسنجی ها و مطالعات انجام شده ثابت کرده است که ماساژ می تواند تأثیرات مثبتی بر عملکرد بدن بگذارد. با ورزشکاران می توان رفتار بهتری داشت و سرعت توانبخشی نیز تسریع شد.

نکات مثبت ماساژ بدن فقط به افراد حرفه ای ورزشی محدود نمی شود. هر کسی که یک رژیم منظم ورزشی را اعمال می کند ، می تواند از آنها استفاده کند. عملکرد بهتر ، جلوگیری از صدمات جزئی ، کاهش درد ، تمرکز بیشتر و کاهش زمان بهبودی از مزایای درمان با بافت نرم است. در بخشهای زیر ، راهنمای اساسی ماساژ برای هر ورزشکار یا علاقه مند به ورزش ارائه شده است.

فواید تشریحی ماساژ

وقتی بدن ماساژ می یابد ، دو اتفاق می افتد. ابتدا فشار دست ماساژور و حرکت آن منجر به واکنش مکانیکی در بدن می شود. دوم ، یک عمل انعکاسی رخ می دهد زیرا انتهای عصب تحریک می شوند. این دو پاسخ با هم ترکیب می شوند و بر سیستم قلبی عروقی بدن تأثیر می گذارند که منجر به مزایای زیر می شود:

  • رگ های خونی گشاد می شوند که گردش خون را افزایش می دهد و باعث افزایش کارایی می شود.
  • با ماساژ مکرر دستی که منجر به افزایش سطح اکسیژن در بدن می شود ، جریان به قلب افزایش می یابد. دسترسی بافتها به مواد مغذی بهتر است و بدن مواد زائد و سموم را به راحتی از بین می برد.
  • ضربان قلب پایین می آید که منجر به آزاد شدن تنش و بدن بی دردسر می شود.

علاوه بر مزایای قلبی عروقی ماساژ ، یک ورزشکار همچنین دارای نکات مثبتی در سیستم عضلانی است.

  • درد عضلات برطرف شده و تنش ریشه کن می شود که منجر به بهبود سریعتر در افراد ورزشی می شود.
  • حرکت ماهیچه ها بیشتر است زیرا انعطاف پذیری آنها افزایش می یابد.
  • دو مورد فوق برای تقویت عملکرد فرد در مسابقات و بازی ها با عضله سازی ترکیب می شوند.

انواع ماساژ برای افراد ورزشی

تسکین درد ، عضلات قوی تر و انعطاف پذیر و بهبود طبیعی تر ، سه امتیاز مهم ماساژ برای افرادی است که تمرین می کنند. اما این بدان معنا نیست که هر نوع ماساژ درمانی این نتایج را فراهم می کند. برای ورزشکاران و ورزشکاران انواع مختلفی از روشهای درمانی وجود دارد که بهترین نتیجه را دارند:

  1. ماساژ ورزشی: بسته به نوع بازی ورزشکار ؛ درمان های ورزشی می تواند متفاوت باشد. بیشتر آنها با سرعت بسیار بالایی انجام می شوند و شامل کشش زیادی هستند. رویکرد ماساژ نیز می تواند براساس زمان اجرا متفاوت باشد. ماساژ قبل از تمرین به طور عمده شامل کشش است که باعث گرم شدن عضلات می شود. درمانی که بعد از بازی انجام می شود ، افزایش الاستیسیته و کاهش درد است.
  2. درمان های بافت عمیق: این مورد زمانی به کار می رود که بخشهای خاصی از بدن مشکلاتی ایجاد کنند. به عنوان مثال ، هنگامی که عضلات زانو به دلیل فعالیت مداوم شروع به درد می کنند ، فشار زیاد بر روی عضلات و بافت اطراف می تواند به حل مشکل کمک کند. چنین ماساژهایی از زمان باعث آزار فرد می شود زیرا برای از بین بردن گره ها طراحی شده است. از بین بردن تنش و درد از عضلات به فشار زیادی نیاز دارد.

بنابراین بهتر است به جای انتخاب رایحه درمانی یا ماساژ بافت نرم ، ماساژ ورزشی یا بافت های عمیق را انتخاب کنید.

زمان مناسب برای برنامه ریزی ماساژها

اولین نکته این است که به یاد داشته باشید که نتایج ماساژ منظم هرگز قابل مقایسه با یک بار مصرف نیست. هر مرکز پیشرو ماساژ بدن ، برنامه ریزی یک رژیم کامل از ماساژهایی را که همزمان با برنامه ورزشی این ورزشکار کار می کنند ، توصیه می کند. روش های درمانی بسیار شبیه به آموزش است. هرچه مرتباً آنها را انجام دهید ، نتایج بهتری خواهید داشت. هر فرد ورزشی که می خواهد از مزایای تجمعی آبگرم بهره ببرد ، باید آنها را در فواصل کوتاه برنامه ریزی کند.

آنها دو نکته مهم هستند که باید هنگام ماساژ دادن قبل یا بعد از بازی مداد بزنید:

  • آنها فقط برای حل مسائل نیستند. از آنها می توان برای اقدامات پیشگیرانه نیز استفاده کرد.
  • نتیجه درمان ها می تواند کوتاه مدت باشد ، از این رو نیاز به یک جدول زمانی منظم برای ماساژ است

برنامه مطلوب برای هر ورزشکار طرفدار یا شخصی که در سطح بالایی ورزش می کند ، ۷ روز یک بار است. اگر این امکان وجود نداشته باشد ، هر ۲ هفته یک بار ضروری است. برای افراد دیگر ، که خیلی تمرین نمی کنند یا محدودیت های مربوط به بودجه دو بار در ۳۰ روز توصیه می شود.

یک جمع بندی مختصر

یک ورزشکار ، آماتور یا ماهر ، یک مربی جوان یا یک ورزش دوست ، هر فرد می تواند از ماساژ برای حفظ بدن ، حل نقاط درد و بهبودی از آسیب ها استفاده کند. روش های درمانی می توانند به سلاح مهمی تبدیل شوند که بدن شما را در وضعیت بالایی نگه دارد. فقط از نظر جسمی نیست که ماساژ می تواند به شما کمک کند ، مزایای ذهنی نیز بسیار زیاد است. آنها می توانند در تمرکز بهتر و آرامش بیشتر به شما کمک کنند.

[ad_2]

دسته بندی: تناسب اندام برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد