شما اینجا هستید

    خانواده » آیا این حقیقت دارد که سنگ نوردی به درمان افسردگی کمک می‌کند؟

مطالعه ‌ای که توسط بیمارستان دانشگاهی ارلانگن آلمان انجام شد، نشان داد که صخره ‌نوردی و یا سنگ نوردی در فضای داخلی، رسیدن به ارتفاعات متوسط بدون طناب، روی دیوار هایی با بلوک‌ های محکم مانند سنگ‌ هایی با اندازه ‌ها و اشکال مختلف، می‌ تواند به درمان افسردگی کمک کند. کاترینا لاتنبرگر، روانشناس بالینی […]

مطالعه ‌ای که توسط بیمارستان دانشگاهی ارلانگن آلمان انجام شد، نشان داد که صخره ‌نوردی و یا سنگ نوردی در فضای داخلی، رسیدن به ارتفاعات متوسط بدون طناب، روی دیوار هایی با بلوک‌ های محکم مانند سنگ‌ هایی با اندازه ‌ها و اشکال مختلف، می‌ تواند به درمان افسردگی کمک کند. کاترینا لاتنبرگر، روانشناس بالینی که در این مطالعه شرکت داشت، می‌گوید: «ما آموخته ‌‌ایم که شدت افسردگی به طور متوسط یک درجه بهبود می ‌یابد و این تأثیر حداقل چهار ماه طول می‌ کشد. «طبق گزارش روزنامه میدل ایست آنلاین، در طول این مطالعه که در مجله علمی  «BMC Psychiatry»متخصص در روانشناسی مستقر در لندن منتشر شد، لاتنبرگر و تیم تحقیقاتی او حدود صد شرکت کننده را به دو گروه تقسیم کردند و گروه اول به روش صخره نوردی و گروه دوم بر اساس روش ‌های سنتی درمان شدند. این مطالعه نشان داد که درمان افسردگی با سنگ نوردی تقریباً به اندازه سایر روش‌ های درمانی رایج ‌تر مؤثر است. ما امروز قصد صحبت در مورد این که آیا سنگ نوردی به درمان افسردگی کمک می‌کند را داریم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا به اطلاعات بیشتری در این باره دست پیدا کنید.

سنگ نوردی به چه طریقی می تواند افسردگی را درمان و یا کاهش دهد؟

همان گونه که در بالا نیز اشاره کردیم نتایج یک مطالعه اخیر آلمانی نشان داد که صخره نوردی در فضای داخلی برای درمان افسردگی شدید مفید است و اثر این روش حداقل تا چهار ماه باقی می ‌ماند. این مطالعه که توسط بیمارستان دانشگاهی ارلانگن آلمان انجام شد، پس از تجزیه و تحلیل نتایج ۱۰۰ شرکت‌ کننده در این مطالعه، در نظر گرفت که درمان افسردگی با سنگ نوردی تقریباً به اندازه بهترین روش ‌های درمانی رایج دیگر مؤثر است. در این مطالعه شرکت کنندگان در سه شهر آلمان به سه گروه تقسیم شدند که گروه اول صخره نوردی انجام می‌ دهند، گروه دوم رفتار درمانی دریافت می‌ کنند و گروه سوم برنامه تمرینات بدنی را انجام می‌ دهند و برنامه درمانی به مدت ده هفته به طول می ‌انجامد.

اعضای گروه هر هفته چیز جدیدی را تمرین می ‌کنند، مانند درک اعضای بدن، به عنوان مثال، برخورد با محدودیت ‌های هر شرکت کننده یا تجربه احساس موفقیت، غرور، ترس و اعتماد به نفس. لاتنبرگر، سرپرست مطالعه، می‌ گوید: «شرکت ‌کنندگان معنی ترس، نحوه درک آن و کارهایی که می ‌توانند در برابر آن انجام دهند را می‌ آموزند، و افزود که در این زمان حساس، تنفس آرام و آرام کردن عضلات منقبض مفید است، و می ‌توانید انجام دهید.

آندریاس استرول، مدیر بخش روانپزشکی در بیمارستان دانشگاه Charite در برلین، اظهار داشت که ورزش سطح «هورمون‌ های شادی» را در خون – که سروتونین و دوپامین هستند – و همچنین پروتئین‌ های خاص مسئول رشد اعصاب را افزایش می‌ دهد.

جمع بندی

ما در این مقاله در مورد این که آیا سنگ نوردی به درمان افسردگی کمک می‌ کند یا خیر صحبت کردیم. و سعی کردیم همه موارد مر بوطه به این موضوع را بیان کنیم. همان گونه که مشاهده کردید سنگ نوردی یکی از بهترین ورزش ‌هایی می ‌باشد که می تواند کمک بسیاری به کاهش افسردگی در افراد کند. زیرا این ورزش به خاطر تحرک بالایی که دارد به خوبی می ‌تواند سطح شادی و نشاط افراد را افزایش دهد و باعث ایجاد یک نوع تنوع در افکار و نحوه زندگی افراد شود.

منبع: www.farsibeauty.com

دسته بندی: خانواده, روانشناسی, سلامت, ورزش برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد